Ibland när du som bilägare hyr ut din bil på GoMore kan det uppstå extra kostnader som parkeringsböter eller vägtullar under hyresperioden. I sådana fall är du berättigad till ersättning och har möjlighet att kräva återbetalning från hyrestagaren.
Om din bil är skadad bör du istället skicka in en skadeanmälan.
Följande kan du ansöka ersättning för med hjälp av funktionen för kostnadsanspråk:
Om du behöver göra anspråk på flera böter eller utgifter ska du skicka in dem var för sig. Detta gör att varje utgift kan bedömas enskilt.
Följande kan inte skickas in med hjälp av funktionen för kostnadsanspråk - de måste istället skickas in genom att kontakta GoMore Support direkt.
Skicka in anspråket så snart som möjligt. Anspråk kan skickas in upp till 60 dagar efter att en hyresperioden har avslutats.
Om du behöver skicka in ett anspråk efter 60 dagar kan du göra det genom att kontakta GoMore Support direkt.
En del anspråk skickas direkt till hyrestagaren och en del skickas till GoMore Support. När du lämnar in ett anspråk kommer det att framgå tydligt vem det skickas till.
I samtliga fall kommer du att meddelas via email.
Hyrestagaren kommer att meddelas att du har begärt betalning. De har sedan 72 timmar på sig att svara. Hyrestagaren kan välja att betala eller bestrida.
GoMore Support kommer att granska ditt anspråk och kontakta dig vid eventuella frågor eller när ett beslut har fattats.