Vad funderar du på?

Hjälpcenter Allmänt Profil Rapportera eller blockera misstänkta konton

Rapportera eller blockera misstänkta konton

När något verkar misstänkt kan du rapportera personer och bilar på GoMore. Du har också möjlighet att blockera personer från att kommunicera med dig. GoMore kommer att granska informationen och vidta åtgärder om det behövs.

Vad du bör rapportera

  • Bedrägerier eller misstänkt beteende.
  • Diskriminerande eller stötande innehåll.
  • Felaktigt eller vilseledande innehåll.
  • Något annat som du anser att GoMore bör känna till.

Vad du inte bör rapportera

  • Buggar eller tekniska problem. Istället kan du kontakta GoMore via vårt hjälpcenter.

Så här skickar du in en rapport

Tryck bara på knappen Rapportera och följ stegen som anges. Om du rapporterar en användare har du också möjlighet att blockera den.

  • Från en användarprofil: Tryck på knappen Rapportera längst ned på sidan.
  • Från en bilprofil: Tryck på knappen Rapportera längst ner på sidan.
  • Meddelanden: Tryck på ikonen med tre punkter längst upp till höger på sidan och tryck på Rapportera.

Vad händer när du skickar in en rapport

GoMore Support kommer att granska den information du lämnar och vidta åtgärder om det behövs. Du kommer att kontaktas om det behövs ytterligare förtydliganden eller om det finns viktiga uppdateringar i din rapport.

Vad händer när du blockerar någon

  • Meddelanden: Varken du eller den person du blockerat kan skicka meddelanden till varandra.
  • Boka hyrbilar: Varken du eller den person du blockerat kommer att kunna boka bilar från varandra.

Kan du avblockera någon?

Om du behöver avblockera en person som du blockerat, kontakta GoMore från hjälpcentret.

Hittade du vad du behövde?

Har du fortfarande frågor?

Kontakta oss