Vad funderar du på?

Hjälpcenter Allmänt Profil Felsökning i appen eller på hemsidan

Felsökning i appen eller på hemsidan

Om du upplever ett problem med vår app eller hemsida finns här några enkla steg som hjälper dig att lösa dem snabbt. Prova gärna dessa lösningar innan du kontaktar supporten.

1. Problem med inloggning

Om du upplever att du inte kan komma åt din profil eller har glömt ditt lösenord kan du testa att följa dessa steg:

  • Kontrollera dina inloggningsuppgifter: Se till att du anger rätt emailadress och lösenord eller använder rätt inloggning från tredje part (Facebook, Apple eller Google).
  • Återställ lösenordet: Använd länken "Glömt ditt lösenord?" för att återställa ditt lösenord om det behövs. Läs mer om hur du gör det här.
  • Rensa cacheminnet och cookies: Gammalt cacheminne eller inaktuella cookies kan hindra dig från att logga in. Testa att rensa dem och logga in igen.
  • Uppdatering av webbläsare: Se till att din webbläsare är uppdaterad eller prova en annan webbläsare.

2. Appen kraschar, fryser eller andra appfel

Om vår app kraschar, den inte svarar eller om du upplever andra funktionsfel i appen finns det några saker du kan prova:

  • Stäng och starta om: Stäng appen helt och öppna den igen.
  • Starta om din telefon: En nystart kan lösa många enhetsrelaterade problem.
  • Uppdatera appen: Se till att du använder den senaste versionen av vår app. Uppdatera den om du inte gör det.
  • Rensa appdata (endast Android): Gå till Inställningar > Appar > [Appnamn] > Lagring > Rensa data.

3. Fel vid laddning av hemsidan

Om hemsidan inte laddas ordentligt, visar en tom skärm eller laddas delvis, prova detta:

  • Uppdatera sidan: Detta kan ibland lösa mindre laddningsproblem.
  • Rensa cacheminnet och cookies: Gammal data kan hindra sidladdning. Försök att rensa webbläsarens cacheminne och cookies.
  • Uppdatera webbläsaren: Om du inte har den senaste versionen av den webbläsare du använder bör du uppdatera den.
  • Inaktivera annonsblockerare: Ibland kan annonsblockerare störa laddningen av en hemsida. Inaktivera dem tillfälligt för att kontrollera om det löser problemet.

4. Telefonnummer används på en annan profil

Om vårt system säger att ditt telefonnummer redan är kopplat till en annan profil kan det eventuellt bero på att du har en gammal profil eller en annan profil som skapats med tredjepartsinloggning (tex Facebook, Google, Apple). Här är vad du kan göra:

  • Prova att komma åt den gamla profilen: Om du misstänker detta, logga in med ett konto från tredje part. Om du har glömt ditt lösenord, följ stegen för att återställa det här.
  • Kontakta vårt supportteam: Om du inte kan komma åt den gamla profilen kan du kontakta vårt supportteam här. De kan hjälpa dig att hitta den profil som är kopplad till ditt telefonnummer eller återställa telefonnumret i våra system.

5. SMS för verifiering av telefonnummer levereras inte

Om SMS:et inte kommer fram när du försöker verifiera ditt telefonnummer kan du prova detta:

  • Vänta och försök igen: Ibland kan det uppstå en liten fördröjning. Vänta några minuter och begär sedan koden igen.
  • Kontakta vår support: Om problemet kvarstår kan du kontakta vårt supportteam för hjälp här.

6. Problem med betalning

Om din betalning misslyckas eller om fel visas under bokningsprocessen, läs mer i vår artikel Så här löser du betalningsfel.

Behöver du mer hjälp?

Om du har provat dessa steg och fortfarande stöter på problem, vänligen kontakta vårt supportteam för ytterligare hjälp. Se till att beskriva detaljer om problemet och eventuella felsökningssteg som du redan har provat.

Hittade du vad du behövde?

Har du fortfarande frågor?

Kontakta oss