Om du anser att de registrerade drivmedelsavläsningarna vid upphämtning eller återlämning är felaktiga kan du begära ersättning för skillnaden.
För information om laddning och elbilar klicka här.
Så här hittar du en hyresperiods drivmedelsavläsningar
- Hitta relevant bokning
Navigera till Bokningar och gå in på relevant bokning.
- Gå till sammanfattningen av hyresperioden
Klicka på Sammanfattning av upphämtning och återlämning längst ner på sidan under Din hyresperiod. Denna länk visas endast när upphämtningskontraktet har slutförts.
- Detaljer
Du kan se drivmedelsavläsningarna relaterade till hyresperioden under rubrikerna Drivmedel. Om din bil inte är utrustad med nyckelfri teknik eller om vi inte kan läsa av drivmedelsnivån automatiskt ser du även en länk med rubriken Visa foto.
När ska man föreslå en drivmedelsjustering
Om du som bilägare anser att hyrestagarens registrerade drivmedelsavläsningar för upphämtning eller återlämning är väsentligt felaktiga kan du föreslå en justering.
Om du tror att drivmedelsnivåerna är felaktiga
- Skicka in ett anspråk så snart som möjligt
För att ha störst chans att få ditt anspråk godkänt ska du skicka in det inom 72 timmar efter att hyresperioden har avslutats.
- Hitta den relevanta bokningen
Navigera till Bokningar, gå in på den relevanta bokningen och klicka på Nytt kostnadsanspråk. Du kan också hitta bokningen med hjälp av bilens Kalender.
- Skicka in ett kostnadsanspråk
Se till att du har alla bildbevis redo och skicka sedan in ett kostnadsanspråk direkt från den relevanta bokningen. Läs mer om hur kostnadsanspråk fungerar här.