Sena återlämningar kan vara problematiskt, särskilt om du behöver använda bilen själv eller om du har en annan hyrestagare på gång. Så här hanterar du sena återlämningar via GoMore, inklusive dina rättigheter som bilägare och hyrestagarens skyldigheter.
Tidsenliga återlämningar: Hyrestagaren är ansvarig för att återlämna bilen i tid. Hen bör meddela dig vid eventuella förseningar.
Förlängning av hyresperioden: Om hyrestagaren behöver bilen längre än vad som ursprungligen planerades kan hen begära en förlängning via GoMore-appen. Detta kan göras via funktionen "Förläng hyresperiod" som finns under aktuell bokning i appen eller på vår webbplats. Observera att förlängningar endast kan förfrågas när hyresperioden har börjat och inte i förväg.
Mottagande av en förlängningsförfrågan: Om en hyrestagare förfrågar om att få förlänga hyresperioden kan du antingen acceptera eller neka den förfrågan.
Godkännande krävs: En förlängning är endast giltig om du som bilägare accepterar den. Om du inte accepterar förlängningen är hyrestagaren skyldig att återlämna bilen vid den ursprungliga sluttiden.
Första 15 minutrarna: Det finns en tidsfrist på 0 till 15 minuter efter den ursprungliga återlämningstiden där ingen förseningsavgift debiteras.
15 minuter till 24 timmar försenad: En avgift på 0,7% av bilens dagspris (justerat för dynamisk prissättning) per minut, inklusive de första 15 minuterna.
Mer än 24 timmar försenad: Förseningsavgiften för de första 24 timmarna samt att hyrestagaren även kommer att debiteras för bilens dagspris för varje påbörjad förseningsdag plus en administrativ avgift i enlighet med våra villkor för biluthyrning.
Mottagande av förseningsavgiften: Intäkten för förseningen överförs till dig när GoMore har mottagit pengarna från hyrestagaren.