Viktig information till hyrestagare
För att se till att du får en trevlig upplevelse som hyrestagare är det viktigt att du läser våra regler, och får en förståelse för ditt ansvar, innan du hämtar bilen.
Bilens skick
Du som hyrestagare ska alltid vara den som hämtar bilen. Som utgångspunkt är det endast du som hyrestagare som får köra bilen så länge du inte lagt till extra chaufför vid bokning av bil. Extra chaufför får inte hämta bilen utan hyrestagare. Kom ihåg att alltid visa körkort och gå igenom bilen med ägaren innan du mottar nycklarna. Det är ditt ansvar att befintliga skador står angivna i hyreskontraktet via bilägares app. Du har rätt att avbryta bokad hyrbil om bilen inte överensstämmer med annonsen beskriven på gomore.se. Meddela GoMore Support för att avbryta hyresperioden.
Skador och problem
Lyser en varningslampa på instrumentbrädan ska du som hyrestagare stanna vid närmsta tillfälle och kontakta bilägare, vägassistans eller GoMore för att få hjälp. Är du i tvivel om bilen är körbar, vänligen stanna på platsen tills du fått hjälp. Vid uppkomst av skada, vänligen notera så mycket information som möjligt om händelsen då denna information är nödvändig för försäkringsbolaget. Vi rekommenderar dig att ta bilder på skadorna. För mer info, se här.
Drivmedel
Det är hyrestagarens ansvar att fylla på drivmedel till samma nivå som vid upphämtning. Kom ihåg att säkerställa att du tankar rätt drivmedel.
Återlämning av bil
Det är hyrestagares ansvar att lämna tillbaka bilen i samma skick som vid upphämtning. Eventuella skador ska noteras och beskrivas i bilägarens hyreskontrakt i appen i samband med återlämning. Har hyrestagare kört fler km än de som var inkluderade, fyllt mindre drivmedel än vid upphämtning, eller passerat några vägtullar ska bilägare få betalning för detta. Noteras kostnader i hyreskontraktet dras de automatiskt från hyrestagares betalkort och överförs till bilägare. Vid frågor, vänligen kontakta GoMore Support.