Hur många mil ingår i min bokning?

När du hyr en bil på GoMore ser du antal kilometer som ingår i bokningen innan du skickar din bokningsförfrågan. Längden på din hyresperiod avgör hur många kilometer som ingår. Ju längre hyrestiden är, desto fler kilometer ingår.

När du hyr en bil under flera dagar i följd tillämpar vi automatiskt en periodrabatt, så att din bilhyra blir billigare. Periodrabatten innebär också att antalet kilometer minskas i proportion till den rabatt som ges per dag.

Kan jag köpa extra kilometer?

När du bokar en bil har du möjlighet att köpa extra kilometer om du planerar att köra längre än vad som ingår.

Det är en bra idé att i förväg fundera över hur långt du tror att du kommer köra. Oanvända kilometer är inte återbetalningsbara, så lägg inte till fler kilometer än du behöver. Du kan alltid se hur många kilometer du har inkluderat i hyresöversikten i appen eller på ditt kvitto för bokningen.

Om du upptäcker att du behöver fler kilometer efter att din bokning har godkänts kan du fortfarande köpa extra kilometer. Gå till din hyresöversikt, tryck på "Detaljer" och sedan "Redigera bokning" så kan du lägga till fler kilometer.

Observera att du inte längre kan lägga till fler kilometer när hyran väl har börjat.

Vad händer om jag kör fler kilometer än som är inkluderat i min bokning?

När du avslutar din bokning kan du se om du har kört för många kilometer jämfört med det antal som ingick i din bokning, inklusive eventuella extra kilometer som lagts till i bokningen. Om du har kört för många kilometer måste du betala ett pris per körd kilometer som är 50 % högre än det normala kilometerpriset.

När du använder hyreskontraktet i appen registreras alla överkörda kilometer automatiskt och kan betalas direkt via appen. När du betalar direkt via appen läggs en serviceavgift på 20 % av det totala priset för de överskridna kilometrarna till den extra betalningen, precis som om kilometrarna hade köpts som extra kilometer vid bokningen. Om du och ägaren inte vill göra upp via appen kan ni hoppa över uppgörelsen i appen när ni lämnar tillbaka bilen och sedan göra upp internt.

Om överskridna kilometer registreras i appen kommer du som hyrestagare automatiskt att debiteras det extra beloppet. Tilläggsbeloppet dras från ditt betalkort och överförs automatiskt till ägarens konto på GoMore

Om du som hyrestagare inte håller med om antalet överskridna kilometer ska du kontakta oss på support@gomore.dse inom 24 timmar efter hyrans slut.

Hur fungerar extra kilometer och överskridande kilometer med GoMore Keyless?

När du hyr en Keyless-bil kan du hämta och lämna bilen via GoMore-appen. Det innebär att du inte träffar uthyrningsföretaget, och som hyresgäst fyller du i hyresavtalet i appen vid hämtningen.

Med en nyckelfri uthyrning rapporteras milantalet automatiskt i appen när uthyrningen inleds. När du återlämnar bilen rapporteras körsträckan automatiskt igen. Om körsträckan inte rapporteras automatiskt ombeds du att ange körsträckan manuellt och ta en bild av kilometerräknaren för dokumentation.

Betalning för överskridande av körsträcka regleras automatiskt via appen.

Om du har några frågor finns vi här för att hjälpa dig på support@gomore.se eller via telefon +46313045666.

Du kan också hitta fler svar i vår FAQ.

Hyr bil i ditt grannskap med GoMore

Privat biluthyrning är det billigaste sättet att hyra bil, och du kan hitta bilar precis runt hörnet.

Hyr en bil för alla tillfällen

Små bilar för ärenden

Boka en stadsbil i några timmar för att fixa de saker du behöver göra.

Se stadsbilar

Stora bilar för en weekendresa

Boka en större bil för att dra ut på en resa i helgen med din familj eller vänner.

Se SUV och kombibilar

Skåpbilar för flytt

Boka en skåpbil för flyttdagen eller för en trip till IKEA.

Se skåpbilar